Problema para invitar amigos.

Hola, desde que actualize el Rainbow tengo un problema y cuando quiero invitar amigos se me queda como pillada la play no responde y me devuelve al menu.

¿Alguien más le pasa?

Me dí cuenta que es error del juego no de la Play, ¿meteran nueva actualización para corregir esto?

Lo peor es que afecta a la play también.

A mi me pasa desde ayer...supongo que desde dl mantenimiento que hubo...éramos 4 y solo a uno dejaba invitar al resto...se da la circunstancia de que cuando ese amigo se fue los otros 3 no fuimos ya capaces de jugar juntos...le das a invitar y no te deja...te devuelve al menú del juego. ..ps4

Desde la actualización me pasa lo que comentas.

Work around for PS4 Invitation glitch

Change invitation settings to open

Send friend a message

On PS4 messages go to players

From there you can see their profile and join their match

This is what worked for me because going straight to their profile gave me errors

Esto es una posible solución al tema

Avatar de Ragnar_Drifter Leyenda
    Buenas,

¿Que tipo de NAT tenéis ahora los de PS4? ¿Os ha cambiado?

Iniciado por BuNDeSWeHR-AF Go to original post
    Buenas,

¿Que tipo de NAT tenéis ahora los de PS4? ¿Os ha cambiado?
    Nat abierta, no me ha cambiado.

Avatar de ladrido1969 Oficial de Élite
    Se comenta que si realizas la función de invitar amigos puedes dañar el disco duro de la play 4,yo no pienso volver a jugar al juego hasta que solucionen este asunto.si se casca la play ya sabéis quién paga su arreglo.
     1 people found this helpful

Avatar de ladrido1969 Oficial de Élite
    Lo explican aquí ,está en ingles,pero para la gente de ubisof,para que vea que no estoy mal de la cabeza.

r/Rainbow6Issue/Bug
    Important! PS4 Players read!
    u/AllahAqua
    PLEASE READ THE ENTIRE POST BEFORE COMMENTING

Many people are reporting serious issues with the new Siege update corrupting hard drives and causing software issues. The issue seems to stem from trying to invite friends from in-game, but that is not yet confirmed.

If possible, do NOT download the update.

If you have downloaded it, do NOT launch Siege until further information is available.

If for some reason you still want to play, do NOT, under any circumstance, try to invite players to your party.

To my knowledge Matt has passed this onto the team, but I'm unsure if they know the extent of the problem yet.

Please share this information with any of your Siege buddies.

Also, if you are having this issue, please provide any info you can in the comments. What PS4 (PS4, PS4 Slim, PS4 Pro) Hard drive size, what you did in-game, how it has affected you, etc. All information is helpful. Even if you think it is useless, please state it.

If your console is bricked, then getting a replacement may be an issue. While this appears to be a Ubisoft patch gone wrong, Sony did approve it on their system. Just hope that your warranty is still in place.

Edit: There is a possibility this bug is not being caused by the most recent R6 Patch, but instead by Sony (Reason unknown). However, due to the large number of players reporting issues after updating their R6, I'd still advise using the above methods to protect yourself.

Edit 2: According to Community Developer Craig Robinson (its_epi), this appears to be a PS4 firmware issue. I'd advise to not use in-game invite systems while this issue is being investigated. Source (Thanks /u/Arktos22 for posting this in the sub)

Edit 3: We're blaming Ubisoft again. People who have not downloaded the lastest (Optional) PS4 Firmware patch are reporting this issue after downloading the Siege Patch.

Me uno. Ayer invitando a los compañeros para jugar y ver los nuevos arreglos, me daba un error y tenía que volver al juego, no es un error normal, la pantalla se bugueaba un montón y pensaba que se trataba de un error en la aplicación, pero no salía de ésta...

¿Qué se sabe al respecto?

Ubi Tali está preparando un post informativo sobre ello
     1 people found this helpful